SilverBex - En bexig blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Bex - 29 april 2011 21:45

Heey!!


Hemma från en dag i Torsås

Jag och Alva hittade på massor av skoj!

Först när jag kom dit träffade jag två kompisar

Vi stod och pratade en liten stund och så

Sen träffade man Alva och vi två gick till affären och köpte glass

Sen satt vi ute i solen och pratade och åt våra glassar  

När vi hade ätit upp glassarna så gick vi hem till Alva

Fortfarande så pratade vi som vanligt massor om allt och inget!

Hemma hos henne kollade vi på lite film och sen hjälpte jag henne med kläder till imon  

Sen åkte jag hem och nu har jag bara latat en liten stund

Och nu blir det att duscha och lite sånt för imon är det Fullt Ös!

Grymt taggad!!  Kommer bli hur kul som helst!!

Det ser inte ut som om jag kommer blogga mer ikväll tyvärr

Men jag kommer blogga lite imon, på morgonen

För det blir att man åker in tidigt till stan och då kan jag inte blogga

Men kan ju blogga innan så då gör jag de!  

Sen är jag inte hemma på hela kvällen, så ni kommer få veta om min dag imon på söndag!

Men ni får sova så gott och drömma söta drömmar så bloggar jag imon

Nomnom med chips  


xoxo // Bex

Av Bex - 29 april 2011 14:14

Heey!!


Idag så har man mest latat sig, än så länge

Ska upp och städa och fixa och så

Sen tar jag ut till byn en stund

Träffa Alva och ge henne pengar och kanske köpa en glass, det är vad jag ska göra där som jag vet  

Men vi får se, det kanske händer fler roliga saker

Solen skiner och nu får jag faktiskt fixa det jag ska

Kommer blogga mer ikväll


xoxo // Bex

Av Bex - 28 april 2011 23:15

Heey!!


Idag har det hänt en hel del saker!

Var ju i stan med många människor!  

Först var man hemma hos Annie med Alva

Sen gick Alva iväg för att träffa Trissi

Då sminkade jag Annie och lite sånt, och sen hon fick veta att Alva och Trissi hade sett Di Leva i stan

Så när vi var klara så gick vi ut för att se om vi hittade honom

Det gjorde vi och vi fick hans autograf!  

När vi gått iväg en bit så ringer Annie till Alva och berättar detta

Då blev det att hitta Alva och Trissi och sen Di Leva igen

 Trissi fick också en autograf och sen gick vi till donken

Där träffar man ännu mer folk och har det trevligt

Sen gick vi alla till parken och var där och skrattade och hade det kul

Då gick ett par hem och vi andra stannade en liten stund till

Sen gick vi andra till pizzerian och vi köpte pizza

Det var fem som delade en familjepizza, men de andra fick smaka också  

Efter pizzan så gick ett par och två andra hem

 Då var det Annie, Trissi, Robin, Alva och jag kvar

Vi gick hem till Annie och pratade om att se på film

Det blev inte av eftersom Annie och Alva skulle se Di Leva på kvällen

Dom började göra sig iordning och Trissi och Robin tog bussen hem

Precis innan Annie och Alva skulle gå till Di Leva och jag till bussen så skulle Alva skutta in i Annies rum

Det gick lite sådär, hon halkade till och vred foten på något sätt och slog i huvudet i väggen

Hon låg ändå och skrattade och halvgrät typ  

Men hon skulle ju till Di Leva, så vi fick lösa det med bandage

Hon haltade sig ut och hade ont och Annie fick hjälpa henne

Sen gick jag till bussen och åkte hem

Här hemma har jag tagit lite bilder och pratat med Niklas i telefon  

Och nu ska jag sova, även om jag inte är riktigt trött

Jag är faktiskt rättså hyper just nu  

Men det går över, jag behöver ju sova!

En hyper Bex efter en rolig dag på stan  


Godnatt xoxo // Bex

Av Bex - 28 april 2011 09:14

Heey!


Nu sitter jag och lyssar på Elaka Simon igen

Ska upp och göra lite mat och sen fixa iordning mig

Ska in till stan idag igen!  

Denna gången med Alva och Kaka och säkert fler

Sen imon får jag vila lite, för på lördag är det Fullt Ös!

Det kommer bli grymt awesome och roligt!!  

Ska hjälpa till med en del saker, innan och under Fullt Ös!

Så tidig morgon på lördag igen

Men jag ska ta mig upp ur sängen nu och fixa allt för idag!

Bloggar mer ikväll!  


xoxo // Bex

Av Bex - 27 april 2011 23:00

Heey!!


Hemma från stan!

Mycket skoj hittade man på!   

Först var man hemma hos Alva en stund och då sminkade jag mig lite

Sen kom Lennart dit och vi hade en trevlig pratstund

Emmi kom också dit, några minuter innan vi två skulle gå till bussen

När vi var vid torget träffade vi Maja och Nattis

Dom skulle in och se på bio

Väl inne i stan åt vi lite mat och sen gick vi runt lite

Sen skulle jag och Emmi till mötet och Nattis skulle visa oss vägen

Det gick inte så lyckat, men vi fick hjälp och hamnade rätt tillslut  

Vi bestämde att om mötet slutade innan bion började så skulle vi kolla på bion

Och mötet slutade innan bion började, så jag och Emmi gick dit

Jag, Emmi, Maja och Nattis kollade på "water for elephants"

En bra film, lite tårar fanns det nog i biosalongen  

Sen tog vi oss hem, vi pratade hela bussresan

Lite skratt och lite allvar var det!

Och nu ska jag sova, är trött efter en så rolig dag!  


Godnatt xoxo // Bex

Av Bex - 27 april 2011 09:50

Godmorgon!


Nu sitter jag här och är lite morgontrött

Idag ska man till byn och leka lite med kompisar  

Sen ska man till stan med Emmi och shoppa och sen UNF-möte!  

Så nu ska jag göra mig iordning  

Vet inte om det blir något mer blogginlägg just nu

Det får vi se  

Annars bloggar jag ju senare idag, när jag kommit hem från stan

xoxo // Bex

Av Bex - 27 april 2011 00:04

Heey!!


Jag tänkte av sluta dagen med att visa sakerna från Ullared

Wiho! Haha    Det har ju inte hänt något sen jag bloggade sist

Vilken ska bli min avslutningsklänning?

Riktigt fina kläder tycker iallafall jag  

Sen finns smink och kanske lite annat

Men det hittade jag inte, så ni får nöja er med kläderna

En av klänningar ska bli min avslutningsklänning  

Men har inte bestämt vilken och vill att ni hjälper mig lite

Kommentera vilken av klänningarna ni tycker passar

Antingen den prickiga eller den grönaktiga  

Men nu ska jag sova


Godnatt xoxo // Bex

Av Bex - 26 april 2011 21:30

Heey!


Nu sitter jag här och håller på med Johannas header

Snart klar med den och jag blir fakriskt rättså nöjd med den  

Men den kanske ni får se imon

Under dagen idag har jag fixat lite här hemma
Det har varit riktigt fint väder!
Så jag har varit ute och solat  

Och sen har jag börjat läsa en bok
Senare ska jag också fixa med min header, så den blir klar nån gång

Imon blir det att åka till byn

Man kommer träffa Alva och Lennart om jag har fattat det rätt

Sen ska man till stan med Emmi

I stan blir det UNF-möte och lite shoppande och massa annat skoj!  

Men nu ska jag försöka fixa det sista på Johannas header

Och sen leta upp alla saker från Ullared så ni får se!

xoxo // Bex

Ovido - Quiz & Flashcards