SilverBex - En bexig blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Bex - 28 februari 2012 22:03

Heey!


Oj, här hade det inte hänt särskilt mycket  

Nej, men det har inte hänt något intressant

Är trött och sjuk och har inte haft orken att blogga just nu   

Men nu är jag på bättringsvägen och snart tillbaka igen!

Dragit på mig en förkyldning, inte fins alls!  

Får inte sjunga, måste verkligen hålla mig hela dagen igång

Vissa gånger har jag inte klarat att inte sjunga   

Tyvärr låter det ju hemskt så, halstabletter, honungsvatten och varm mjölk

Så jag blir frisk snart! Vill kunna sjunga!  


Hittade förresten ännu en video på mig och Annie som "buggar"  

01.48-01.57 ser man mig och Annie

Och detta bandet är riktigt bra! Gå och kolla in dom på youtube!  

xoxo // Bex

Av Bex - 25 februari 2012 23:49

Heey!


Mycket trevligt med gäster, kroppkakor, melodifestival och spel

Har haft en riktigt rolig kväll faktiskt, men nu är det dags för mig att dra mig tillbaka

Men först blogga lite om kvällens roligheter hade jag tänkt


Melodifestivalen då, jag såg den och måste säga att de jag tyckte om mest var Dynazty  

Gillar typen av musik och måste säga att det var ett bra framträdande

Riktigt kul att man får höra lite såna låtar i melodifestivalen då och då  

Och någon mer än jag som starkt gillade sångarens vita skinnjacka?

Han Alex var ju riktigt härlig, måste säga Håkan Hellströms lik som jag vet inte vad!   

Men härligt var det! Riktigt härlig låt och mysig liten show hade han! Synd att han inte kom vidare

Och vem kunde inte gissa att Danny skulle gå till final direkt?  

Det var ganska självklart för mig, även om låten inte var toppen så var det en bra show

Danny har haft bättre låtar, men showen hade han iallafall kvar  

Nästa vecka blir det Andra Chansen, hoppas på att Dynazty kommer till final!


xoxo // Bex

Av Bex - 25 februari 2012 19:13

Heey!


Går dagen var helt underbar!

Massor av dans och headbang på monokrom!  

Nu är nacken trött och har tvingat Fidde att massera den 3 gånger idag

Men den gör fortfarande ont, men hoppas på att det blir bättre till imon  

Och här har ni ett av banden som spelade på monokrom

04.22 - 04.35 ser ni mig och Guppi dansa vår "bugg"  

Men vi har gäster här idag, så nu ska jag bli lite social  


xoxo // Bex

Av Bex - 23 februari 2012 14:39

Heey!


Igår var jag i stan med Fidde  

Vi åt på Thai Silk och hade det mysigt med bio med!

Måste säga att det var en underbar gårdag   

Nu sitter man och ska klippa, klippa, klippa

För det är kul att klippa!  

Och imon bär det av till stan igen för monokrom

Äntligen få träffa alla saknade vänner!  

xoxo // Bex

Av Bex - 22 februari 2012 10:14

Heey!


Här kommer mina bästa tips om du är förkyld

Te! Varm mjölk! Honungs vatten! Det är skönt för halsen  

Sen ger det värme till hela kroppen med

Nässpray, någon gång om dagen, inte mycket!  

För mycket nässpray gör det nästan värre

Halstabletter och huvudvärkstabletter är alltid bra att ha  

Och sover med strumpor gör jag med

Blir riktigt riktigt varmt då!

Fick även ett tips att om man blir febrig eller känner sig varm  

Då ska man äta glass, jag skulle rekomendera mjukglass då

Men nu måste jag gå så jag inte missar bussen  

xoxo // Bex

Av Bex - 21 februari 2012 21:38

Heey!


Såg en sak precis innan jag skulle lägga ner datorn  

En aftonbladetrecensent dissar Sean Banan i seanfrika

Han kallar den sveriges sämsta film någonsin

Fast längst ner skriver han att Sean prickar in rätt målgrupp

Barnen gillar filmen, det är en barnfilm, en komedi

Och får man sin målgrupp att gilla den kan det ju inte vara en så dålig film?  

Dåligt gjord kan den vara, dåligt regi, m.m såklart

Men jag kan inte tänka mig att det är Sveriges sämsta film  

(Har ju sett Götakanal 1, 2 och 3, där snackar vi en rolig film, men saker är inte roligt 3 gånger om

Har ni sett 1:an, har ni sett 2:an och 3:an med, finns bara lite andra karaktärer, ingen större skilnad på vad som händer eller överhuvudtaget i storyn)

Detta har gjort att jag numera beslutat att kolla filmen själv  

Kommer skriva vad jag tycker om den, har kvar mitt barnsliga sinne

Sen går man ju vision4you och kan därför lite om film  


xoxo // Bex

Av Bex - 21 februari 2012 21:25

Heey!


Haft en mysig bak/städdag med Fidde idag

Dammade hela huset och bakade kladdkaksmuffins!  

Och jag är fortfarande sjuk, men hoppas på att friskna till riktigt till imon

Ska nämligen hitta på massa roligt då!  

Vilket jag kommer blogga om imon, så det blir en liten överraskning

Men krya på er alla sjuka och hoppas att alla blir bra och friska nu till våren  

För nu ska jag gå och lägga mig


Godnatt xoxo // Bex

Av Bex - 20 februari 2012 23:17

Heey!


Jag har dragit på mig en riktigt fin förkyldning!  

Det vill jag verkligen inte ha just nu när det är lov!

Får ta och vila och sova bort den  

Och med hjälp av varm mjölk, te, varm choklad så kommer det nog gå fint!

För vill vara frisk till på fredag då det är monokrom som gäller!  

Sen att vara frisk tidigare är ju inte helt fel!

Men nu ska jag sova så man tar sig upp imon  

Fidde ska hit och ska fixas och donas här hemma!


xoxo // Bex

Ovido - Quiz & Flashcards